Camins hostils: d’un Orient Mitjà en guerra a les portes tancades d’Europa (17 d'octubre de 2016)

Camins hostils: d’un Orient Mitjà en guerra a les portes tancades d’Europa
Aula Magna, Facultat d'Història, Universitat de Barcelona
Organitzat:
CEHI i ICIP
Adjunts
Curs
2016/2017

Els conflictes armats que estan patint les poblacions de diferents països de l’Orient Mitjà han desencadenat una crisi de desplaçaments forçosos d’unes dimensions tan grans que està afectant significativament els països limítrofs, sacsejant-ne la pròpia fràgil estabilitat. Aquesta crisi també ha arribat, en menor mesura, a les portes de la Unió Europea, que ha reaccionat tancant les seves fronteres a l’arribada dels exiliats i activant unes polítiques de seguretat que han contribuït a avivar la crisi humanitària. Es tracta d’una reacció que desperta alarmes perquè posa en qüestió els propis pilars de la Unió, basats en el respecte dels drets humans i del dret internacional.