Víctor Gavin Munté

Quan el món va començar de nou: un balanç de la II Guerra Mundial 70 anys després (del 29 de setembre a l'1 de desembre 2016)

Curs
2016/2017

A setanta anys de la conclusió de la Segona Guerra Mundial, el conflicte més destructiu de la història de la humanitat, aquest curs pretén reflexionar sobre alguns dels aspectes més destacats d'aquella guerra, centrant-se en la diplomàcia, els esdeveniments militars, les conseqüències pels civils. Al mateix temps, el curs es planteja realitzar un balanç del llegat del conflicte, amb sessions que destacaran la importància de la Segona Guerra Mundial en la conformació del món actual.
Organitzat pel Centre d'Estudis Històrics Internacionals de la Universitat de Barcelona

Tipus d'activitat

(2017-2018) "(Un)protected. Acció humanitària i protecció als refugiats en els conflictes armats (II)" (2016-RICIP-00003)

El projecte vol donar continuïtat a la recerca iniciada amb el projecte R-ICIP 2014-2015, "Acció humanitària i protecció als refugiats als conflictes armats a Afganistan, Síria i Palestina", per aprofundir en el seguiment i l’anàlisi d’aquests conflictes. Concretament aprofundir en l’anàlisi de la situació dels desplaçats interns i els refugiats i la recerca sobre el paper de les organitzacions internacionals d’acció humanitària.

(2014-2015) "Humanitarisme i protecció als refugiats en els conflictes armats a l'Afganistan, Síria i Palestina. Reptes i oportunitats en el suport a la construcció de la pau" (2014-RICIP-00002)

Un projecte del Centre d'Estudis Històrics Internacionals de la Universitat de Barcelona (CEHI-UB) realitzat amb els ajusts a la recerca de l'Institut Català Internacional per la Pau (ICIP). El projecte pretén acostar-se a les crisis humanitàries de refugiats des d'una anàlisi històrica dels conflictes armats que tenen lloc en els principals països d'origen a través de l'estudi de tres casos significatius: Afganistan, Síria i Palestina.