Lola Harana Torrejón

Acte de reconeixement a Jaume Vicens Vives

2011/2012

Amb la participació de: - el Rector de la UB Dídac Ramírez , - el Director del CEHI Antoni Segura i - el Sr. Albert Vicens Rahola en representació de la família Vicens Rahola. Durant l'Acte es presentarà el llibre d'homentage Jaume Vicens Vives, mestre d'historiadors , així com la nova etapa de la revista fundada per Jaume Vicens Índice Histórico Español

Tipus d'activitat

V Congrés d’Història Agrària dels Països Catalans: "Els usos de l'aigua en la història. De l'antiguitat als nostres dies." (Del 14 al 16 de desembre de 2010)

2010/2011

El doctor Emili Giralt i Raventós, traspassat l’any 2008, va impulsar el coneixement de la història agrària als Països Catalans i ho va fer, entre altres iniciatives, a través de l’organització dels Col•loquis d’Història Agrària, que tenien com a àmbit aquest territori.

Tipus d'activitat

"El llegat de Jaume Vicens Vives: el Centre d’Estudis Històrics Internacionals (CEHI) i la història universal" (12 de juliol de 2010)

2009/2010

Sessió del curs de "Els Juliols de la UB": Jaume Vicens Vives. Universitat i política en temps difícils".

Professors: Antoni Segura i Lola Harana

Tipus d'activitat

Acte d'Homenatge Any Jaume Vicens Vives: "Jaume Vicens Vives i els estudiants d'Història a la Universitat de postguerra" (27 de juny 2010)

2009/2010

Participaran: - la Degana de la Facultat MªÁngeles del Rincón, - el Director del Departament d'Història Contemporània Joan Oliver, - el Director del CEHI Antoni Segura i Mas, - l'historiador Jordi Nadal, i - l'ex-president de la Generalitat de Catalunya Sr. Jordi Pujol i Soley

Tipus d'activitat

Congrès Internacional La Dictadura Franquista: La institucionalització d'un règim

2009/2010

El Centre d’Estudis Històrics Internacionals–Pavelló de la República amb la col·laboració del Departament d'Història Conteporània de la Universitat de Barcelona organitza un congrés internacional, impulsat des del grup de recerca "El Franquisme a Catalunya: institucionalització del règim i organització de l’oposició", amb l’objectiu de reflexionar sobre els processos de consolidació de la dictadura franquista des que es produeix el Cop d’Estat fins al reconeixement internacional del règim, abastant els àmbits polític, econòmic, social i cultural.