"Un món en marxa! Migracions i exilis al segle XX" (Del 12 d'abril al 24 de juny de 2015)

Gaudir UB, Casa Jeroni Granell Universitat de Barcelona
Organitzat:
CEHI-UB
Curs
2014/2015

El curs – destinat als estudiants però obert a tothom – pretén reflexionar sobre un dels fenòmens més importants del passat més recent i que encara té una presència vigent i palpable a la nostra societat del segle XXI: els moviments de persones. L’objectiu del curs és precisament mostrar com – de fet – les migracions van caracteritzar tot el segle passat, des dels desplaçaments durant la Gran Depressió a l’interior dels Estats Units dels anys 30, als intercanvis de població entre Índia i Pakistan durant la descolonització, fins als darrers fluxos migratoris Nord-Sud que marquen sovint part del debat polític actual.